HTML

Frigyesmester

Friss topikok

Címkék

150 (1) 1961 (1) 1984 (3) 2014 (3) 2018 (1) 2019 (4) 8ker (5) adó (3) adóztatás (3) ágyi poloska (1) akasztás (1) Alapjogokért Központ (1) áldozatok (2) államigazgatás (5) államtitkár (1) általános (7) analfabéta (2) Anglia (2) anyakönyv (1) apák napja (3) apartheid (5) arcfelismerés (1) átjátszóállomás (1) átláthatóság (5) A számolás joga (1) Bajnai (1) Bakondy (1) beruházás (3) besorolás (3) betyársereg (2) BFKH (2) bíróság (3) Bókay János (2) Brazil (2) brexit (2) BRFK (2) BTK (2) büntetőügy (2) bürokrácia (5) cafeteria (1) CBA (1) CIA (2) cigány (7) cigánysor (2) civil (7) CO (1) Corvin (4) Corvin sétány (4) család (6) családon belüli erőszak (3) családpolitika (4) Czibere Károly (2) demográfia (2) differencia (2) diszkrecionalitás (7) diszkrimináció (12) dokument (2) dolgozó (2) Dunaújváros (1) E-ON (1) Együtt-PM (3) eljárás (5) ellenállás (2) ellentmondás (8) ellenzék (8) embassy (5) EMMI (3) építő (4) Ercsi (1) Érpatak (1) Érpataki Modell (1) Érpataki modell (2) értelmi fogyatékos (1) Európa (8) fax (1) Fejér (1) FICSAK (3) FideSS (13) FIDESZ (20) FIDESZ. (1) fizetett (1) főpolgármester (1) Gagarin (1) gázművek (1) GB (2) gerrymandering (1) gettó (5) globális (5) gyámügy (4) gyerekbántalmazás (4) gyerekek (5) gyűlölet (6) gyűlöletbűncselekmény (1) gyűlöletpolitika (11) Gyurcsány (2) hagyaték (2) halottak (3) Hampton (1) Handó Tünde (3) hate crime (2) hazugság (7) Hidden figures (1) hírszerzés (3) hivatal (3) IBM (1) ígéret (3) illiberalizmus (17) infokommunikáció (5) információ (13) informatika (4) internet (10) intézkedés (6) irat (3) irodaribanc (1) ízlés (1) jegyzőkönyv (3) Jobbik (11) jog (5) Józsefváros (6) Józsefváros újjáépül (3) justizmord (5) juttatás (1) kamerarendszer (2) kampány (12) kampányfogás (4) kamu (5) kapcsolati tőke (2) karrierista (1) karrierkurva (1) Kasszás Erzsi (1) Katasztrófavédelem (1) KDNP (4) kémény (1) kétkezi (1) Kettős mérce (9) kiskorú (2) kiszivárogtatás (3) kivándorlás (2) Kocsis Máté (9) költségvetés (3) Komássy Ákos (3) kommunikáció (17) kommunikálás (6) kopasz (2) kopaszbűnözés (1) korlátozás (4) kormánybiztos (1) korrupció (3) korszerű (1) körzetvezető (4) követség (2) közbiztonság (1) közjegyző (1) közmunka (3) közmunkás (1) közösség tagja elleni erőszak (1) KSH (1) Kubatov (2) külügy (1) küzdés (2) láthatás (1) láthatási jog (2) lehallgatás (1) lehúzás (1) liberalizmus (5) LMBT (2) LMP (2) macskakő (2) Magdolna (4) Magyar Vejedelemség (6) másolat (4) média (1) megfigyelés (1) megye (2) megyeszékhely (1) MLP (1) MNP (1) mobil (1) MSZP (2) munkajog (1) munkáltató (1) Nagy Britannia (2) Nagy Testvér (7) NASA (1) nemzetbiztonság (2) netadó (1) NSA (2) NVI (1) Nyakó (1) nyócker (4) nyolcker (2) nyomásgyakorlás (4) nyomozás (2) Óbuda (2) okirat (2) önkormányzat (4) önrendelkezés (2) Orbán (2) orbánia (4) Orbán Viktor (10) Orczy (1) Orwell (11) összeesküvés-elmélet (5) összefonódás (4) packázás (3) Palotanegyed (1) papír (3) paranoia (2) párttagsági (1) passzivitás (2) pénzbehajtás (1) polgármester (4) poliitkus (1) politika (15) politikus (10) politológia (2) Práter (4) premizálás (1) protekció (2) Putyin (1) putyinizmus (1) rabszolgatörvény (1) Rácz Zsófia (1) rasszizmus (2) rendőr (1) rendőrség (1) rezsicsökkentés (1) Rezsim (1) roma (3) romboló (1) Snowden (2) Soós György (3) statisztika (1) szabad (4) szabadság (1) Szabad Európa Rádió (2) Szájer (2) szavazás (3) szavazóbázis (3) szavazókör (2) szegregáció (1) Szegregátum (5) szénmonoxid (1) SZER (1) SZGYF (2) Szigony (4) Szilárd (1) szocdemek (1) Szociális és Gyámügyi Főigazgatóság (3) szólásszabadság (6) szolidaritás (1) Tatárszentgyörgy (1) tél (1) terelés (8) térfigyelő kamera (2) tinta (1) tisztességes (7) Törökszentmiklós (1) törvényes (3) tragédia (2) tüntetők (1) tussolás (3) tűzoltóság (1) tűzvész (1) ügykezelés (1) unortodoxia (3) UPC (1) USA (2) utazás (1) választás (7) választási matematika (1) választójog (1) választókerület (2) városrehabilitáció (3) Vejedelemség (1) vélemény (2) véleményterror (1) vicc (1) videó (1) viktátor (3) visszaélés (2) web (6) Wikileaks (4) Wirginia (1) Youtube (1) Címkefelhő

Ha már Apák Napja… - egy bántalmazott kiskorú esete

2017.06.18. 09:25 Frigyesmester

Tudomással bírok egy esetről, amely eléggé negatívan minősítheti a gyámügyi és gyermekvédelmi rendszert (is). Az eset röviden összefoglalva:

- Az Iskola 2015 szeptemberében jelezte a Rendőrségnek a kiskorúnak a nevelőapja általi bántalmazását. Az Iskola állítólag nem értesítette minderről a területileg illetékes III. ker. Gyámügyet és az Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központot. Állítólag a Rendőrség sem értesítette minderről a „Gyámügyet”.

- A Rendőrség először 2016 júliusában hallgatta meg a bántalmazott kiskorút – a 2015 szeptemberében tett feljelentést követően.

- A Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központ 2016 december elején (vagyis: hónapokkal a kiskorú sérelmére elkövetett folytatólagos bántalmazás végetti büntetőeljárás megindítása után) közölte az anyával (vagyis a bántalmazó nevelőapa feleségével) hogy azonnali hatállyal ki kell emelni a háztartásából a bántalmazó kiskorút, és egyben az apjánál történő elhelyezést javasolt.

- 2016. december közepén-végén az Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központ „korrigált” a korábbi álláspontján abban, hogy úgymond meg kell várni a független orvosszakértői vizsgálat eredményét.

- Ez idő alatt a bántalmazott kiskorúnak két alkalommal pszichológushoz is kellett mennie. A pszichológus általi jelentés továbbítva lett a Rendőrség részére 2017 januárjában. „Tudomásom és harmadkézből származó információim szerint” a pszichológus megpróbálta arra „orientálni” a bántalmazott kiskorút annak érdekében, hogy „akarjon” az anyjával és az őt bántalmazóval egy háztartásban maradni.

- A BFKH III. ker. Gyámhivatal 2017 áprilisában jelezte az apának, hogy őhozzájuk került az ügy. Kérdés, hogy mi történt az ügyben 2016 decemberétől 2017 áprilisáig – és még inkább 2015 óta.

- A Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központ egyértelműen a bántalmazott kiskorúnak az apánál történő elhelyezését javasolta. Ennek ellenére a BFKH III. ker. Gyámhivatal először nem akart hallani a bántalmazott kiskorúnak a családból történő kiemeléséről, majd az anyai nagymamánál (vagyis a bántalmazó nevelőapa anyósánál) történő elhelyezést javasolta. Miután ebbe a bántalmazott kiskorú apja nem egyezett bele, a BFKH III. ker. Gyámhivatal a bántalmazott kiskorú anyjának testvérének a fiánál (vagyis egy sokadrangú oldalági rokonnál) történő elhelyezést javasolta, amire az apa szintén nemet mondott – miközben a bántalmazott kiskorú nemet mondott arra, hogy az anyjával és bántalmazójával maradjon.

- A BFKH III. ker. Gyámhivatal 2017. április közepén hallgatta először a bántalmazott kiskorú apját. A meghallgatásról készült jegyzőkönyv eléggé „ezen is túlvagyunk, lapozzunk…” „magunkat lealibiztettük-szagúra” sikerült.

- A bántalmazott kiskorú a BFKH III. ker. Gyámhivatalnak köszönhetően a bántalmazójával volt kénytelen együtt lakni - miközben soha nem volt hajlandó intézkedni amiatt, hogy az anya folyamatosan gátolta az apát a láthatási joga gyakorlásában.

- Nem oly régi fejlemény, hogy a bántalmazott kiskorút az anyja (vagyis a bántalmazó felesége) önkényesen elköltöztette a saját anyjához (akit a Bíróság a gyerek anyjával együtt családon belüli erőszaknak minősíthető erőszakos-tettleges bűncselekményért bűnösnek mondta ki a bíróság – ráadásul a tettleges cselekmény a kiskorú gyerekeik előtt követték el) költöztette – mégpedig teljesen önkényesen. Az illetékes BFKH III. ker. Gyámhivatal – valamint a Szociális és Gyámügyi Főigazgatóság - továbbra sem hajlandó döntést hozni a bántalmazott kiskorú anyjától való elhelyezésről – és nem hajlandó tudomást venni, az anya általi “családi állapot jogellenes megváltoztatásáról”, ami így talán a BTK 213§ szerint minősíthető – és nem hajlandó megtenni azon intézkedéseket, melyek hivatali kötelessége lenne.

- Ezen kívül az anya az elmúlt két alkalommal nem tette lehetővé az apa számára a láthatási jog gyakorlását (ahogy a múltban elég gyakran tette); tudomásom szerint hetek óta nincs kapcsolat az apa és a gyerekei között, mert az anyjuk önkényesen meggátolja azt (többek között a bántalmazó segítségével).

- A legutóbbi fejlemény pedig az, hogy a bántalmazott kiskorú nagyanyja - akihez az anya “családi állapot jogellenes megváltoztatása" keretében és által költöztette át a bántalmazott kiskorút - az apa politikai világnézetére (konkrétan: jobbikos szimpátiájára) hivatkozva tagadta meg az apától a láthatási jog gyakorlását. EZ ÍGY SZERINTEM MÁR GYŰLÖLET-BŰNCSELEKMÉNY a "nagymama" részéről!

 

Ennek a mocskos és sötét történetnek vannak súlyos előzményei és egyéb minősítő körülményei is.

- A bántalmazott kiskorú anyját és annak anyját, valamint a bántalmazó nevelőapát a bíróság jogerősen elítélte családon belüli erőszaknak tekinthető erőszakos, tettleges bűncselekményért. Akkor sem volt hajlandó semmit sem tenni a III. ker. Gyámhivatal.

- Korábban is felmerült adat arra nézve, hogy a nevelőapa folytatólagosan bántalmazza a nevelésére bízott kiskorút… az Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központnak erről 2006 óta van tudomása. Ezek után és ez idő alatt nem volt hajlandó lépéseket tenni a III. ker. Gyámhivatal.

- Az anya folyamatosan gátolta az apát a láthatási jogának gyakorlásában – akár direkt, akár indirekt módon. A láthatási jog önkényes korlátozása és akadályozása tárgyában az elmúlt évtizedben (!) nem volt képes és nem volt hajlandó intézkedni a III. ker. Gyámhivatal.

- Szinte zaklatási jelleggel áll elő az anya gyerektartásdíj emelési követelésekkel, illetve fiktív tartásdíj-elmaradási követelésekkel. A legdurvább eset az volt, amikor az apának végrehajtás megszüntetése iránt indított peres eljárásban több évnyi (!) pereskedés után a bíróság jogerősen mondta ki, hogy a végrehajtás és a követelés megalapozatlan és jogtalan volt. Amióta az anya számára kedvezőtlenül látszik alakulni a bántalmazott kiskorú ideiglenes elhelyezésének ügye, megint előállt egy korábbiakhoz hasonlóan fiktív tartásdíj-elmaradási követeléssel – szerintem csak azért, hogy így is presszionálja az apát a bántalmazott kiskorú elhelyezésének ügyében.

- A BRFK azóta sem volt képes lezárni az büntetőügyet. A bántalmazót hónapokkal a kiskorú sértett kihallgatása után hallgatták meg. Valamit elmond a BRFK eljárásáról, hogy a kiskorú sértettet ügyvéd, kirendelt gyám, illetve törvényes képviselője nélkül hallgatták ki – kihallgatásán az apa sem lehetett jelen.

- A bántalmazásoknak igencsak súlyosaknak kellett lenniük, ha azok az iskolának, a pedagógusnak feltűntek. Ráadásul a bejelentést kezdeményező pedagógus szerint a bántalmazás folytatólagos lehetett, mert a bejelentés kezdeményezésekor a sokadik alkalommal tapasztalta a bántalmazott kiskorún a bántalmazás nyomait. Sokat elmond a bántalmazások mibenlétéről és “módszertanáról” az, hogy a bántalmazó még arra is ügyelt, hogy ruha által nem fedett testrészeken ne maradjon látható nyoma a bántalmazásainak. És mindezek után a BFKH III. ker. Gyámhivatal nem képes vagy nem hajlandó meghozni a bántalmazott kiskorú érdekében és védelmében szükséges döntést – mely csak az apánál történő elhelyezés lehet.

- Az anyáról is szinte mindent elmond az, hogy nem a saját gyermeke, hanem a gyermeke bántalmazója mellett állt és áll ki mindvégig az eljárás során. Ez is azt mutatja, hogy szerintem nem a gyermeke érdekli, hanem szinte kizárólag a gyermekének nála létéhez kapcsolódó anyagi és jogi előnyök megtartása.

- Nem vagyok szakértő, pszichológus és egyéb, témabeli szakember – de mint olyan, akit gyerekkorában nemegyszer súlyosan bántalmaztak, a magam módján tudok egyet és mást a témában. Volt alkalmam többször találkozni a bántalmazott kiskorúval – és megítélésem szerint a „bántalmazás” sokkal súlyosabb lehetett annál, például hogy „hát elcsattant pár makarenkói pofon”, agy „nadrágszíjjal verte el”.

- Végül: ott van azon „apróság”, hogy a bántalmazott kiskorú anyja állítólag rokona az egyik megyeszékhely fideszes polgármesterének (aki az országos politikában is igen nagy befolyással bír), valamint igen jó személyes kapcsolatokkal rendelkezik a fővárosi gyámügyi igazgatásban illetve bírósági munkatársak és bírák tekintetében Budapesten (mint volt munkahelye okán).

 

Vajon ez a valódi oka, hogy a BFKH III. ker. Gyámhivatal nem képes vagy nem hajlandó (?) a bántalmazott kiskorú érdekében meghozni a megfelelő, vagyis az apjánál történő elhelyezésről szóló döntést? Vajon ennyire nem számít egy bántalmazott kiskorú érdeke, csakhogy a személyes protekciós és politikai kapcsolati tőkén keresztül meglévő nexusok érdekében tett „szívességek” kiszolgálása meglegyen? Vagy ha már túl késő lesz, akkor majd valami olyasmi lesz a "rendszer válasza", mint pl. a gödi TopHáz ügyében, miszerint „amit láttatni akarnak, az nincs is”? Tán szó szerint vérnek kell folynia ahhoz, hogy a Gyámhivatal érdemben és kizárólag a bántalmazott kiskorú(ak) érdekében is végezze a munkáját? És akkor még ott van a Szociális és Gyámügyi Főigazgatóság is, amely szintén tudomással bír az esetről - és szintén nem hajlandó semmit sem tenni a bántalmazott kiskorú, illetve bántalmazó szankcionáltatása érdekében.

 

Magyarország 2017 :( - "köszönjük" FIDESZ.

komment

Címkék: politika család jog korrupció polgármester információ diszkrimináció korlátozás kiskorú családon belüli erőszak visszaélés kapcsolati tőke összefonódás megyeszékhely protekció tussolás justizmord apák napja gyámügy terelés poliitkus büntetőügy családpolitika gyerekbántalmazás közösség tagja elleni erőszak Jobbik BTK FIDESZ Óbuda BRFK EMMI láthatási jog illiberalizmus Czibere Károly gyűlöletbűncselekmény hate crime SZGYF Szociális és Gyámügyi Főigazgatóság BFKH FICSAK

süti beállítások módosítása